dimarts, 9 de desembre del 2008

Sanitat anima els adolescents a fer servir el condó a ritme de hip hop


El ministeri de Sanitat ha llançat una innovadora campanya per sensibilitzar els joves sobre la importància de fer servir el preservatiu en les relacions sexuals i frenar la preocupant escalada d'embarassos no desitjats i avortaments, així com les malalties de transmissió sexual. L'eix de la campanya és una cançó que, a ritme de hip hop, envia missatge com “Stop rotllos amb bombo” o “Jo el poso, jo controlo”.


El ministre de Sanitat, Bernat Soria, ha presentat avui aquesta campanya i ha recordat que els adolescents cada vegada inicien les seves relacions sexuals en edats més primerenques. Tres de cada deu joves d'entre 15 i 17 anys han mantingut una relació completa i la meitat d'ells assegura haver-les tingut amb més d'una parella. El titular de Sanitat ha subratllat que en deu anys la taxa d'embarassos entre noies de 10 a 17 anys s'ha duplicat, al passar de 3,07 per 1.000 en 1997 a 6,3 per 1.000 el passat any. Segons les últimes dades d'aquest departament, el nombre d'avortaments entre joves i adolescents va augmentar a Espanya gairebé un 17 per cent en 2007 respecte a l'any anterior. En Espanya, aquest mateix any va haver 4.400 naixements i 6.273 interrupcions voluntàries de l'embaràs en menors de 18 anys. Es van produir, per tant, uns 10.700 embarassos en noies d'aquestes edats. El Ministeri ha invertit 2.200.000 euros en aquesta campanya que dura dues setmanes (del 5 al 21 de desembre). S'ha fet un especial esforç en la difusió de la campanya a través d'Internet, amb uns 38 milions d'impactes en xarxes socials i webs juvenils. A més, la cançó de la campanya es podrà descarregar com a to pel mòbil i a l'ordinador. Tot això serà accessible a través del web Yopongocondon.com. A més, es distribuiran1.329 cartells als bars i locals de moda de les principals ciutats espanyoles, el metro i les universitats, es podran veure 773 anuncis de televisió i escoltar 170 tascons a ràdio fórmules per a joves, es faran insercions a la premsa i hi haurà un anunci pel cinema.