dijous, 6 de desembre del 2007

Sis Unitats Mòbils de la Diputació de Barcelona donen servei a les persones grans 24 hores al dia


Montserrat Ballarín, diputada de Benestar Social de la Diputació de Barcelona, i Josep Mayoral, alcalde de Granollers van presentar ahir la sisena Unitat Mòbil de Telassistència, que complementa el Servei Local de Teleassistència. Aquest servei ja l'utilitzen més de 27.500 persones a la província de Barcelona, de 282 municipis, més grans de 80 anys, que viuen soles i que tenen algun grau de dependència.

Es tracta d'un vehicle tot terreny equipat amb el material necessari per fer front a diferents situacions: necessitats d'atenció sanitària urgent, d'atenció psicosocial, i petites incidències a la llar.Aquest innovador servei es va posar en marxa l'abril de 2006 amb la primera Unitat Mòbil a Sabadell. Després s'han anat implantant a Sant Feliu de Llobregat, Mataró, Manresa , L'Hospitalet i ara a Granollers, les quals fan una cobertura de 282 municipis dels 311 de la privíncia. La nova Unitat Mòbil té la seu a Granollers des d'on es desplaça per donar cobertura a les persones que disposen de l'aparell de Teleassistència de 47 ciutats i pobles del Vallès Oriental i alguns del Occidental. El Servei de Teleassistències de la Diptuació tenia instal•lades l'any 2005, un total de 2.800 aparells. Actualment, hi ha 27.520, el que suposa passar d'una cobertura del 0,5% de la població més gran de 80 anys a una cobertura del 4,70%. La previsió sobre la que treballa la Diputació és que per el 2011 la cobertura sigui del 10,22% amb un total de 55.000 aparells, el que significarà a la pràctica la universalització del servei. El 80% de les persones usuàries són dones i el 20% homes; el 50% d'aquestes persones tenen més de 85 anys, viuen soles o tenen algun grau de dependència. Quan a la tipologia de les trucades, el 62% les fa el Servei per fer seguiment de la situació de la persona usuària, recordatori de medicació, etc. El 33,5% les fa la persona usuària per demanar informació o ajut en casos de caigudes o crisis d'angoixa; el 4,5% restant les fa també l'usuari buscant la conversa per situació de soledat.